Handelsbetingelser for webshoppen phisterphilina.dk

Gældende fra 13. juni 2014

Oversigt

1. Indledning

2. Bestilling af varer
3. Priser og betaling

4 Sikkerhed på phisterphilina.dk
5. Levering
6. Fortrydelsesret
7. Reklamation og klager
8. Farver
9. Personoplysninger og cookies

10. Lovvalg

11. Forbehold

Bilag: Standard-fortrydelsesformular.

1.  Indledning
Disse handelsbetingelser gælder for køb foretaget af forbrugere på denne webshop, som ejes og drives af

Pure Kids Wholesale ApS

Blokken 81
3460 Birkerød

CVR-nr. 25824334

Tlf. +45 49 11 00 00

herefter kaldet ('Phister & Philina').


Vi anbefaler, at du læser betingelserne grundigt igennem, inden du handler på webshoppen.
Du skal særligt være opmærksom på de tekster, som er anført med kursiveret skrift.

2.  Bestilling af varer
Du kan bestille online 24 timer i døgnet. Vi håndterer bestillinger i tidsrummet kl. 9-14. Bestillinger foretaget uden for dette tidsrum bliver håndteret den næstfølgende hverdag.

Når du afgiver en ordre, sender vi straks en ordrebekræftelse/faktura til dig via e-mail. Hvis du ønsker at modtage et nyt eksemplar af din ordrebekræftelse, kan du sende en mail til kundeservice@phisterphilina.com.

Det anbefales, at du gemmer ordrebekræftelsen/ fakturaen til brug ved eventuelle henvendelser til Phister & Philina.

Du er ansvarlig for, at de kundeoplysninger, du indtaster som led i et køb, er korrekte, idet vi ikke efterfølgende validerer eller kontrollerer disse oplysninger.

Bemærk, at du skal være mindst 15 år for at kunne bestille varer på vores webshop.

3. Priser og betaling
Den gældende pris er den, som på tidspunktet for bestillingen er angivet i den samlede oversigt over ordren, inden du accepterer. Alle opgivne priser er i danske kroner (DKK) inkl. moms (25 %). Priserne er dagspriser.  

Medmindre andet er angivet, skal den samlede pris inklusiv eventuelle leveringsomkostninger være betalt, inden vi kan udsende/udlevere varen.

Vi accepterer følgende betalingsmidler:

  • Dankort
  • Maestro
  • MasterCard
  • VISA
  • VISA Electron
  • JCB
  • American Express
  • PayPal
  • MobilePay

Beløbet for varerne trækkes først fra din konto, når varerne sendes fra vores webshop. Vi kan aldrig trække et større beløb, end det du har godkendt ved købet. Betalingssystemet på Phister & Philina er godkendt af Nets, og vi opkræver ikke gebyr ved betaling. Gebyret betales af Phister & Philina.

4.  Sikkerhed på phisterphilina.dk
Betales der med betalingskort, er du altid sikret mod misbrug. Vores webshop fungerer i samarbejde med bl.a. Nets, og vi har beskyttet de data, der transporteres via internettet i forbindelse med dit køb på vores webshop, ved hjælp af SSL (Secure Socket Layer) kryptering.

Så længe du kun kigger rundt på vores hjemmesiden for at finde det, du søger, er der dog ingen kryptering. Når du skal til at indtaste dine betalingsoplysninger, kreditkortnummer, udløbsdato mv. går du ind i et såkaldt 'sikkert' område. I det sikre område er oplysningerne krypterede, og dine oplysninger er dermed beskyttede.

Hos Nets bliver kreditkortoplysningerne valideret, dvs. det undersøges, om kortet f.eks. er spærret eller andet, der gør det ugyldigt. Hvis alt er i orden, gives der en melding til dig herom.

Phister & Philina modtager ingen oplysninger om dit kreditkortnummer og/eller udløbsdato, men modtager melding om, at et beløb er reserveret til Phister & Philina til senere overførsel, når vi har ekspederet din ordre. Når bestillingen er sendt videre til GLS, overfører det reserverede beløb til vores konto hos Nets.

Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden. Phister & Philina giver dig denne sikkerhed.

5. Levering
Varer bestilt på den danske del af vores webshop leveres kun til fysiske adresser i Danmark.

Medmindre andet er angivet er leveringstiden 1-2 hverdage fra det tidspunkt, hvor du har modtaget din ordrebekræftelse.

Hvis din ordre indeholder flere varer, vil den samlede ordre altid blive leveret samlet med udgangspunkt i den vare, som har længst leveringstid.

Hvis du ikke har modtaget dine varer inden for 5-7 dage, beder vi dig venligst om at kontakte vores kundeservice på kundeservice@phisterphilina.com.

De bestilte varer sendes til dig enten via GLS Pakkeshop eller GLS Erhverv.

GLS Pakke Shop er en service, hvor du kan afhente din forsendelse i en forretning i nærheden af, hvor du bor. Når du afgiver din ordre i vores webshop, vælger du selv, i hvilken Pakke Shop du vil hente din pakke. Hvis du angiver dit mobilnummer ved bestilling, sender GLS en sms til dig, når din pakke er klar til afhentning – du kan også vælge at få besked via en e-mail. Husk at medbringe et gyldigt ID, når du henter pakken.

Du vælger GLS erhverv, hvis du ønsker at få din pakke leveret til en erhvervsadresse.

En fast forsendelsesomkostning på 49 dkk tillægges hver enkelt ordre, uafhængigt af antal varer i din bestilling. Der er dog fri fragt for bestillinger på over 500 dkk.

6. Fortrydelsesret
Du har ret til at fortryde købet inden for 14 dage fra modtagelsen af varen. Fortrydelsesretten kan udøves uden at angive nogen bestemt grund ved at sende en meddelelse til os herom via almindeligt brev eller e-mail. Du kan vælge at bruge den standard fortrydelsesformular, som findes i bunden af dette dokument, hvilket dog ikke er et krav.

BEMÆRK: Du kan ikke udøve fortrydelsesretten ved blot at nægte at modtage varen eller ved at undlade at afhente den ved transportøren.

Send venligst meddelelsen om fortrydelse til følgende adresse:

Pure Kids Wholesale ApS

Att. Fortrydelse

Blokken 81
3460 Birkerød

Email: kundeservice@phisterphilina.com

Vi henstiller til, at du altid anfører dit ordrenummer i meddelelsen om fortrydelse for at undgå fejl og forsinkelser. Hvis du har mistet din returseddel skal du kontakte kundeservice, der sender en ny til dig.

Hvis du sender en meddelelse om fortrydelse af købet, skal du efterfølgende returnere varen til os på nedenstående adresse uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter du gav meddelelse om, at du ville fortryde købet:

Prime Cargo
Att: Phister & Philina
Roskildevej 16
4030 Tune

Vi kan kræve dokumentation for, at varen er afsendt inden fristens udløb. Hvis varen sendes, skal den være pakket forsvarligt.

BEMÆRK: Du er ansvarlig for eventuelle skader, som kan opstå under transporten. Bemærk også, at du selv skal bære omkostningerne forbundet med returnering af varen, medmindre vi har leveret varen til dig ved en fejl, eller hvis varen ved modtagelsen har været beskadiget eller defekt. Vi har ikke mulighed for på forhånd at angive prisen for returforsendelsen, da dette bl.a. afhænger af varens vægt og valg af transportør mv. Det er dog sandsynligt, at returforsendelsen vil koste mindst det samme som det, du selv har betalt i webshoppen for levering.

Returnerede varer bør være i god og ubeskadiget stand. Hvis returnerede varer viser tegn på skade eller brug, udover hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på, hæfter du for forringelse af varens værdi. Vi anslår en eventuel værdi ud fra en konkret vurdering af den returnerede vare med udgangspunkt i følgende vejledende retningslinjer for værdiforringelse:

  • Ingen tegn på brug og varen er eventuel i original indpakning: 0 %.
  • Mindre tegn på brug af varen: Ca. 50-75 %.
  • Synlige tegn på brug af varen som eksempelvis vaskbare pletter: Ca. 75 %.
  • Synlige skader på varen, som eksempelvis ikke-vaskbare pletter, flænger, revner og lign eller vask i strid med vaskanvisningen: Ca. 90-100 %.

Betaling for varen bliver tilbageført snarest muligt og under alle omstændigheder senest 28 dage efter vores modtagelse af din meddelelse om fortrydelse. Vi forbeholder os dog retten til at tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen/varerne retur til inspektion, eller indtil du har fremlagt dokumentation for, at varen er returneret, alt efter hvilket tidspunkt der er tidligst.

Hvis du ophæver købet i overensstemmelse med disse betingelser, refunderer vi købsprisen sammen med de oprindelige forsendelsesomkostninger, fratrukket eventuel værdiforringelse. Medmindre du har givet os instruks om andet, vil vi foretage tilbagebetalingen under anvendelse af samme betalingsmiddel, som du benyttede til at foretage den oprindelige transaktion.

Hvis du ønsker mere information vedrørende din 14-dages fortrydelsesret, kan du besøge Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside: http://www.kfst.dk/Forbrugerforhold.


7. Reklamation og klager
Når du handler på vores webshop, har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Dette betyder, at du enten kan få pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er betinget af, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af varen eller anden skadeforvoldende adfærd. Der skal reklameres inden rimelig tid, efter at du har opdaget manglen ved varen. Hvis der reklameres inden to måneder, vil reklamationen altid være rettidig. Vi refunderer rimelige forsendelsesomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget. For at få dækket dine forsendelsesomkostninger bedes du huske at påføre dem på retursedlen.

Når du ønsker at reklamere over en vare, bedes du returnere varen til vores lager:

Prime Cargo
Att: Phister & Philina
Roskildevej 16
4030 Tune
E-mail: kundeservice@phisterphilina.com

Når du returnerer varen, bedes du angive en beskrivelse af fejlen. Brug gerne retursedlen, da det letter vores behandling og minimerer tiden for reklamationen. Hvis din returseddel er bortkommet, bedes du oplyse dit kundenummer, og evt. dit ordrenummer, og ca. hvornår varen er købt.

Bemærk, vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Du kan også altid klage til Forbrugerklagenævnet via dette link: http://www.forbrug.dk/Dineklagemuligheder/Saadan-klager-du/Klag-til-Forbrugerklagenaevnet.

 

8.  Farver
Selvom vi har gjort en stor indsats for at angive farver og kvaliteter så nøjagtigt som muligt, kan computeres farver og skærmopløsninger variere. Mindre farveafvigelser betragtes derfor ikke for at være en mangel i købelovens forstand.


9. Personoplysninger og cookies
Vi indsamler, behandler og lagrer data i overensstemmelse med persondataloven.

Hvis du ønsker mere information vedrørende de oplysninger, som vi indsamler, og måden hvorpå de bruges, henvises der til persondatapolitikken, som kan tilgås via dette link: persondatapolitik.

Hvis du ønsker mere information om vores brug af cookies, henvises der til vores cookie-politik, som kan tilgås via dette link: cookiepolitik.


10. Lovvalg
Disse handelsbetingelser, og enhver købsaftale vedrørende køb af varer fra os, er underlagt dansk ret, undtaget danske lovvalgsregler og CISG.

11. Forbehold
Vi tager forbehold for tastefejl, udsolgte varer og force majeure, herunder leveringssvigt fra vores leverandører.

Bilag: Standard-fortrydelsesformular

(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til Pure Kids Wholesale ApS CVR-nr. 25824334, Blokken 81, 3460 Kokkedal, e-mail: kundeservice@phisterphilina.com.

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer:

Bestilt den __/__/____/ modtaget den __/__/____:


Dato ______________________


Phister & Philina bruger cookies. Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info, om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold. Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies. Vil du vide mere om vores persondatapolitik klik her


×